IRMAK OKULLARINDA KALİTE PROGRAMLARI

Kalite kavramı, endüstri devrimiyle yükselen bir değer oldu ve hem üretim hem de yönetim süreçlerinde yer alan insan düşüncesinde sistemsel bir gelişme yarattı. Sistem düşüncesi, her yaptığından bilgi üreten ve bu bilgiyle sürekli daha iyiye evrilen insan sayısının da toplumda artmasına neden oldu.

Bilindiği gibi, toplumları en az maliyetle en ileri götüren en etkin güç, doğru planlanmış, kaliteli bütünsel eğitim veren okullardır. İşte bu yüzden eğitim kurumlarının da endüstride gelişen kalite sisteminin metotlarını kullanması akılcı ve verimli bir yol olacaktır. Nitekim çağdaş ve ileri toplumlarda eğitimdeki bu gelişmeleri görüyoruz. Irmak Okulları da bu grup içinde yer alan bir okuldur.

Çünkü Irmak Okullarının kuruluş amacında, özgür, bilimsel düşüncenin yeşereceği, kalitesi yüksek, örnek bir dünya eğitim kurumu olmak yer alıyordu. Irmak Okulları sonuçta toplumu oluşturacak mezunlarının; çağının önünde, aydın, sorumlu, yaratıcı bireyler olarak yetişmesine uygun ortamlar yaratmak için yola çıktı.

Okul ikliminde her bir IRMAK öğrencisinin var olan yeteneklerini geliştirmesi, kendi geleceğini var edebilecek güçlü ve mutlu bir insan olması için, bireysel, özgün bir müfredat ve ileri bir “takım çalışmasına” gereksinim vardı.

İşte bu sebepten Irmak Okulu, kuruluşu olan 1995-96 eğitim yılının iki yıl sonrasında, Kasım 1997’de, ilköğretimdeki eğitim sistemini TS ISO 9002 ile belgelendirdi. Lise açıldıktan sonra ise 3 Kasım 2003’te tüm okullarında (ana, ilk, orta ve lise) eğitim sisteminin TS ISO 9001/2000 versiyonu ile akredite olmasını gerçekleştirdi.

Bu kalite sistemi içinde:

  • Kalite El Kitabı
  • Eğitim Yönetim El Kitabı
  • Organizasyon El Kitabı
  • Veli El Kitabı
  • Öğretmen El Kitabı bölümleri yer alır.

Ayrıca ülkemizdeki değişen ticari yasalarımız da gözetilerek, okulumuzun “Kurumsal Yönetim El Kitabı” hazırlanarak 24 Eylül 2020’de yapılan 1 no.lu Yönetim Kurulu toplantımızda onaylanarak yürürlüğe girmiştir.

Irmak Okullarında eğitim sisteminin, dünya öğrencileri ile uygun yarışma ortamlarını öğrencilerine sağlaması çalışmaları sürüyor. 2014-2015 eğitim yılında AP (Advanced Placement) Üniversite İleri Yerleştirme programlarında eğitim açabilmek, AP ve SAT sınavlarını yapabilmek üzere de akreditasyonlarını almıştır.

Irmak Okulları IB PYP akreditasyonunun ardından, MYP ve DP programları için de otorizasyon sürecini tamamlayarak IB Continuum Okulu statüsü kazanmıştır. Böylece, öğrencilerimiz anasınıfından lise hayatlarının sonuna kadar kesintisiz olarak IB eğitimine ulaşabilirler.

Kalite; Irmak Okullarında bir ekosistem olup, yönetici, öğretmen ve öğrenci başarılarıyla yükselen bir değer olarak gelişmeye devam edecektir.

Ülkü Arıoğlu
Kalite Sisteminden Sorumlu
Yönetim Kurulu Başkanı / 05.12.2016