IB programlarının her biri, geniş, dengeli, kavramsal ve bağlantılı, ayrıntılı ve gelişimsel olarak uygun bir müfredat veya müfredat çerçevesi sağlar. IB programları, öğrenciler için geniş ve dengeli bir akademik çalışma ve öğrenme deneyimi yelpazesine erişim sunar. Kavramsal öğrenmeyi teşvik eder, bilginin edinilebileceği çerçeveler oluşturur ve konu alanları arasında ilgili olan ve öğrenmeyi bütünleştirmeye ve müfredata tutarlılık katmaya yardımcı olan güçlü organize edici fikirlere odaklanırlar. Programlar, bağlantı kurmanın, akademik disiplinler arasındaki ilişkileri keşfetmenin ve dünya hakkında bireysel konuların kapsamının ötesine ulaşan yollarla öğrenmenin önemini vurgular. Ayrıca öğrencilere öğrendiklerini çevrelerindeki dünyayla ilişkilendirmeleri için özgün fırsatlar sunmaya odaklanırlar.

İlk IB programı olan Diploma Programı (DP) 1968 yılında kurulmuştur. Uluslararası düzeyde tanınan bir üniversiteye giriş yeterliliği sağlayarak coğrafi hareketliliği kolaylaştıracak, ancak aynı zamanda kültürlerarası anlayış ve saygıyı teşvik etmek gibi daha derin bir amaca hizmet edecek, zorlu ancak dengeli bir eğitim sağlamayı amaçlamıştır.

IB Diploma Programı (DP), 16-19 yaş arası öğrencileri üniversitede ve sonrasındaki yaşamda başarıya hazırlayan sınavları içeren, akademik açıdan zorlu ve dengeli bir eğitim programıdır. Öğrencilerin entelektüel, sosyal, duygusal ve fiziksel refahına hitap edecek şekilde tasarlanmıştır. Program, dünyanın önde gelen üniversiteleri tarafından tanınmakta ve saygı görmektedir.

Diploma Programı, öğrencileri:

  • fiziksel, entelektüel, duygusal ve etik olarak geliştirerek
  • 6 konu grubundan dersler çalışarak bilgi ve anlayışta genişlik ve derinlik kazandırarak
  • onları aşağıdakilere hazırlayacak beceriler ve öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirerek
  • kendi dilleri de dahil olmak üzere en az iki dil öğrenmelerini ve farklı kültürleri daha iyi anlamalarını sağlayarak
  • programın benzersiz bilgi kuramı dersi aracılığıyla geleneksel akademik disiplinler arasında bağlantılar kurdurarak
  • bitirme tezinde bir veya daha fazla akademik disiplinin merceğinden ilgi duyulan bir alanda derinlemesine araştırma yapmalarını sağlayarak
  • yaratıcılık, eylem ve hizmet yoluyla kişisel ve kişilerarası gelişimlerini arttırarak hızla gelişen ve giderek küreselleşen topluma etkin bir şekilde katılmaya hazırlar.

Müfredat: DP Ders Grupları
IB DP öğrencileri, ana dillerinde, ek dil(ler)de, sosyal bilimlerde, fen bilimlerinde ve matematikte bilgi ve anlayış genişliğini sağlamak için beş grubun (1 ila 5) her birinden bir konu seçmelidir. Öğrenciler, grup 3 ve 4’ten seçilmeyen bir konu seçerek grup 6’dan başka bir konu seçebilirler. En az üç, en fazla dört ders yüksek seviyede (240 ders saati), diğer dersler ise standart seviyede (150 ders saati) alınır. Öğrenciler İngilizce olarak eğitim görür ve sınavlara girerler.

Diploma Programı- Çekirdek Müfredat (Core)
Üç bileşenden oluşan DP çekirdek müfredatı, öğrencilerin bilgi ve becerilerini genişletmeyi amaçlamaktadır ve bilgi ve becerilerini uygulamaları için onları zorlar.

Üç temel bileşen şunlardır:
1. Bilgi Kuramı (TOK), akademik disiplinleri birleştiren tutarlı bir öğrenme yaklaşımı geliştirir. Eleştirel düşünme üzerine olan bu derste öğrenciler bilmenin doğasını araştırır ve bilgi anlayışlarını derinleştirir. Bir sergi ve 1.600 kelimelik bir kompozisyon ile değerlendirilir. TOK, Uluslararası Bakalorya® (IB) Diploma Programı (DP) çekirdeğinin bir parçasıdır ve tüm öğrenciler için zorunludur. TOK gerekliliği, DP’nin eğitim felsefesinin merkezinde yer almaktadır.
TOK neredeyse tamamen farklı bilgi türlerine yönelik sorulardan oluşur. Bunlardan en merkezi olanı “Nasıl biliyoruz?” sorusudur, diğer sorular ise şunlardır:

X için kanıt olarak ne sayılır?
Y’nin en iyi modelinin hangisi olduğuna nasıl karar veririz?
Z teorisi gerçek dünyada ne anlama geliyor?

Bu ve diğer soruların tartışılması yoluyla, öğrenciler kişisel ve ideolojik varsayımları hakkında daha fazla farkındalık kazanır ve kültürel perspektiflerin çeşitliliği ve zenginliği konusunda bir takdir geliştirirler.

2.Bitirme Tezi (Extended Essay), öğrencilerden çalışmakta oldukları DP konularından biriyle ilgili bir soruyu derinlemesine inceleyerek bağımsız araştırma yapmalarını ister.
Bitirme Tezi, Uluslararası Bakalorya® (IB) Diploma Programının (DP) zorunlu bir bileşenidir. Bu, 4.000 kelimelik bir makale ile sonuçlanan bağımsız bir araştırmanın parçasıdır.

Bitirme Tezinin önemi:
Lisans araştırması için pratik hazırlık
Öğrencilerin altı DP konusundan biriyle ilgili olarak kişisel ilgi alanlarına giren bir konuyu araştırmaları için bir fırsat
Genişletilmiş kompozisyonun araştırma süreci boyunca öğrenciler uygun bir araştırma sorusu formüle etme, konuyu kişisel olarak keşfetme, fikirleri iletme ve bir argüman geliştirme becerilerini geliştirirler. Bu sürece katılım, bilgiyi analiz etme, sentezleme ve değerlendirme kapasitesini geliştirir.

3. Yaratıcılık, eylem, hizmet (CAS) her bireyin sahip olması gereken üç temel unsurdan biridir.Her öğrenci Diploma Programının (DP) bir parçası olarak tamamlamalıdır.
Yaratıcılık, etkinlik, hizmet (CAS), öğrencileri Diploma Programı boyunca akademik çalışmalarının yanı sıra çeşitli etkinliklere dahil eder. Yaratıcılık, öğrencileri sanatla ve yaratıcı düşünceyle ilgilenmeye teşvik eder. Aktivite, fiziksel aktivite yoluyla sağlıklı bir yaşam tarzı geliştirmeyi amaçlamaktadır. Topluma hizmet, akademik değeri olan yeni öğrenmeler için bir araç sunar. CAS’ın üç kolu, deneyimsel öğrenme yoluyla öğrencilerin kişisel ve kişilerarası gelişimini artırır ve kendini keşfetme yolculuklarına olanak tanır.
Resmi olarak değerlendirilmez. Bununla birlikte, öğrenciler DP’nin bir parçası olarak CAS deneyimlerini yansıtır ve CAS için yedi öğrenme çıktısına ulaştıklarına dair kanıt sağlarlar. Öğrenciler aşağıdaki şekillerde kanıt toplayabilir: fotoğraflar, videolar, kısa filmler, besteler, bloglar, yazılı yansımalar, sanat performansları veya sergiler, şiir veya şarkı yazma, sosyal medya ve kanallar, vb.

Diploma Programı ile ilgili daha fazla bilgi için

* Irmak Okulları, 10 Mayıs 2023 tarihinde Uluslararası Bakalorya Organizasyonu’nun Diploma Programını (DP) uygulamak üzere yetkilendirilmiştir. Bu yetki Irmak Okullarının uluslararası standartlarda eğitim veren uluslararası bir okul olduğunu belgelemektedir. Bu başarı ile okulumuzun IB Continuum Okulu olduğunu paylaşmaktan gurur duyuyoruz.